Friday 29 March 2019

ACI marina Split

O marini

Na ruševinama grčkog Aspalathosa i u neposrednoj blizini Salone, antičkog urbanog centra, rimski car Dioklecijan dao je oko 293. godine sagraditi veličanstvenu palaču u kojoj će provesti svoje posljednje dane. Iz Dioklecijanove palače, najbolje očuvane kasnoantičke palače na svijetu, razvio se današnji Split, prijestolnica Dalmacije, koja osvaja mediteranskim šarmom i velebnom arhitekturom. Suvremeni simboli Splita svakako su pjesma i sport, koji su Dioklecijanovu gradu priskrbili titule “najraspjevanijega hrvatskoga grada” i “najsportskijega grada na svitu”.
U najljepšem dijelu gradske luke, sjeverno od poluotoka Sustipana, smjestila se ACI marina Split. Otvorena je cijele godine, a njezin dugački lukobran pruža izvrsnu zaštitu od mora i južnih vjetrova. Splitska ACI marina zapravo je točka kojom počinje splitski lungomare, najduža i svakako jedna od najljepših uzmorskih šetnica na Jadranu, koja prolaznike vodi do znamenitih i raznolikih plaža “sunčanog lipog cvita Mediterana”.
2013. godine, u akciji Turistički cvijet – kvaliteta za Hrvatsku, ACI marina Split nagrađena je Priznanjem za 3. mjesto u kategoriji Najbolje srednje marine na Jadranu.

Jeste li znali da…

… se u Splitu nalazi Muzej arheoloških spomenika, najstariji hrvatski muzej osnovan 1820. godine. Muzej ugošćuje neprocjenjive artefakte antičkih kultura koje su na ovim prostorima ostavile trag.
… Split bilježi veliki porast smještajnih kapaciteta – ako niste dugo bili u Splitu, začudit će vas broj novootvorenih obiteljskih hotela.
… najnovije teorije kažu kako Dioklecijanova palača nije bila samo mjesto za odmor – nego prava ‘tvornica’ vune, koja je financirala troškove dvora bivšeg imperatora.
… su ACI marine postale dio globalne mreže Tesla Destination Charginga – električnih punionica za automobile na električni pogon.

Vezovi

–  318 vezova u moru
– 30 mjesta za smještaj plovila na kopnu

Sadržaj

  • recepcija s mjenjačnicom i s prodajnim mjestom modnih dodataka iz ACI kolekcije, bankomat
  • više restorana s caffe-barom, ledomat
  • sanitarni čvor sa zasebnim odjeljkom za invalide, praonica rublja
  • prodavaonice prehrambenih proizvoda i nautičke opreme
  • charter agencije i prodaja plovila
  • servisna radionica, servis za jedra, dizalica nosivosti 10 tona, navoz 45 tona, igla za skidanje jarbola
  • crpka za gorivo nalazi se naudaljenosti od 100 metara
  • Wi-Fi  sustav za pristup internetu
Tesla Destination Charging:
  •  2 Tesla Only električne punionice snage do 22kW
  • 1 Tesla Universal električna punionica snage do 22kW

Uplovljavanje

Gradska luka Split je velika trajektna luka, što iziskuje i povećani oprez pri uplovljavanju. Brodovi pri isplovljavanju imaju prednost u obavljanju manevra i ne preporučuje se ometanje. Iz istog razloga je zabranjeno sidrenje u području cijele luke, osim u nuždi. U luku se uplovljava širokim prolazom, označenim svjetlosnim i dnevnim oznakama. Za orijentaciju pri uplovljavanju služe markantni zvonik katedrale sv. Duje, rt Sustipan i kameni svjetionik – spomenik pomorcu te kameni obelisk sa svjetlom (B Bl(2) 20s 54m 10M). Na lijevom ulaznom kamenitom rtu Sustipan je postavljena crvena kula sa crvenim svjetlom (C Bl 6s 9m 5M) dok desnom stranom ulaza u luku, na glavi glavnog lukobrana dominira zelena kula sa svjetlom (Z Bl 6s 11m 10M). Ovaj je svjetionik opremljen i signalom za maglu, te sirenom u trajanju od 30 sekundi. Pri uplovljavanju u ACI marinu vidljive su bijele stijene pošumljenog poluotoka Sustipan, kao i unutrašnji lukobran na istočnom ulazu u marinu, označen crvenom kulom sa stupom i galerijom i svjetlom (C Bl 2s 6m 3M), zgrada recepcije, restorani i radionice u marini. U marinu i lučice zapadno od marine uplovljava se bliže glavi unutarnjeg lukobrana. Područje oko novoizgrađene zapadne obale nije hidrografski provjereno i na toj obali je vezivanje zabranjeno osim kada se uplovljava na crpku za opskrbu gorivom.
Napomena: Preporučuje se koristiti službene pomorske navigacijske karte 100 – 21, 100 – 26, MK – 16, MK – 18, Plan 47 i priručnike za plovidbu Peljar I i Peljar za male brodove II dio, kao i priručnike u izdanju HHI – Split.

No comments:

Post a Comment